Schrijf je nu in!
Sien De Pauw, Graciela Zaera & Frank Vanhamel
Business Consultants bij Synergics
Praktisch
element_icon_location Digitaal
element_icon_clock 1,5 uur (14u30-16u op 09/03/2021)
element_icon_price Gratis

Hybride samenwerken, een volgende stap in de digitale transformatie van je organisatie

We zijn het intussen al wel gewoon, dat thuiswerken. Ons marktonderzoek van afgelopen najaar bevestigde ook dat telewerken - ondanks de aanpassing voor velen - heel wat opportuniteiten heeft geboden voor zowel medewerker, leidinggevende als voor de organisatie zelf. Het nieuwe digitale beleid waaraan velen nu werken, resulteert daar ook uit.
Gebaseerd op de resultaten uit onze enquête en onze ervaring bij klanten, stelden we ook heel wat 'goesting' vast om hier een blijvende manier van werken van te maken, weliswaar in een hybride vorm waar een mooie balans ligt tussen werken vanop kantoor en telewerken. Maar hoe bestendig je zo'n nieuwe werkvorm? 

Op dinsdag 9 maart (14u30) organiseren we daarom een webinar met ruimte voor nieuwigheden én al jouw vragen. Dit keer gaan we in op hoe hybride (samen)werken dé volgende stap kan zijn in de digitale transformatie van je organisatie. We zoomen in op het belang van een Microsoft Teams governance, schetsten de mogelijkheden om je communicatie en telefonie te centraliseren in een intelligent systeem en vertellen hoe je heel wat processen kan automatiseren. Aan jou de optie om 1 van deze 3 sessies te kiezen en deel te nemen aan ons webinar!

Op de agenda

  • 14u30 - Opening call en resultaten/takeaways marktonderzoek "Hoe ervaart de Belg telewerken? Duurzaam en digitaal (samen)werken". We focussen ons op thema's als digitale transformatie, het nieuwe hybride (thuis)werken en productiviteit. 
  • 15u tot 16u - Keuze uit drie parallel lopende sessies, georganiseerd in breakout rooms. 

ROOM 1: "Waarom vereist hybride samenwerken in Teams degelijke governance?"

Sien De Pauw, Synergics & Roche Mahomedradja, Avepoint

Als organisatie is het belangrijk om een sterke visie en strategie uit te werken die je toelaat snel je digitale transformatie bij te sturen. Nu het ernaar uitziet dat hybride samenwerken ons nieuwe normaal zal worden, is het tijd om als organisatie afspraken te maken over hoe je het meest efficiënt samenwerkt.

Inzichten:

  • Waarom is een beleid, je governance, belangrijk?
  • Welke impact heeft governance op mijn digitale transformatie strategie?
  • Hoe pak je het uitrollen van afspraken in je organisatie aan?
  • Welke zijn de meest voorkomende én renderende afspraken binnen Microsoft Teams om vlotter samen te werken?

ROOM 2: "De nieuwe hybride communicatievormen"

Graciela Zaera, Synergics

Waarop moet je letten als je vlot hybride wil vergaderen en virtueel wil samenwerken of telefoneren? Vanuit een overkoepelend kader bekijken we welke noden om vlot en efficiënt te communiceren, omgezet kunnen worden naar oplossingen waar bereikbaarheid en dienstverlening een hoge prioriteit krijgen. Langs zowel de technologische als de humane kant.

Inzichten:

  • Kies voor een uniforme beleving en gebruiksvriendelijkheid op elk toestel. 
  • Je bestaande Teams account upgraden met telefonie? Voor remote teams is dat een slimme zet. 
  • Laat je vergaderingen renderen. Garandeer evenveel efficiëntie als productiviteit.
  • Maximaliseer de betrokkenheid van elke medewerker.

ROOM 3: "Optimaliseer de processen in je organisatie"

Frank Vanhamel, Synergics

Wat hebben succesvolle bedrijven zoals Uber en Airbnb met elkaar gemeen? Ze zorgen ervoor dat digitale transformatie waarde oplevert. En dat kan ook voor jouw organisatie! In het juiste samenspel van mens, technologie en proces stel je een onderbouwde aanpak op om tot een meetbaar resultaat te komen.

Inzichten:

  • Hoe benut ik technologie om organisatieprocessen te optimaliseren en dus te werken aan interne betrokkenheid, klanttevredenheid en producttransformaties?
  • Hoe aligneer je je digitale roadmap met je visie en strategie met behulp van Microsoft PowerPlatform? "Low coding" en een kortere "time-to-value" zijn alvast twee beloftes.

Waar en wanneer?

Dit webinar zal doorgaan op dinsdag 9 maart van 14u30 tot 16u. 

Na je registratie zal je een link ontvangen naar een Teams meeting op de respectievelijke datum. Er werd gekozen om een gewone Teams meeting en geen Teams Live Event op te zetten om zo maximale interactie toe te laten. 

Workshop

Hybride samenwerken - Webinar

Date
-
Praktisch
element_icon_location Digitaal
element_icon_clock 1,5 uur (14u30-16u op 09/03/2021)
element_icon_price Gratis